.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پهنای باند اینترنت مازندران افزایش می‌یابد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران گفت: پهنای باند اینترنت مازندران افزایش می‌یابد.

به گزارش شمال نیوز، یدالله طهماسبی صبح امروز در جلسه توسعه فناوری اطلاعات که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری برگزار شد با اشاره به اینکه زیر‌ساخت‌های ارتباطی مازندران به دلیل مهاجرت فصلی که در استان شاهد هستیم نیاز به توسعه دارد، اظهار کرد: میزان ضریب نفوذ اینترنت در استان نسبت به سال 92 از افزایش چشم‌گیری برخودار شد و در حال حاضر تعداد کاربران اینترنت مازندران به بیش از 3 میلیون نفر رسید و مازندران نسبت به میانگین کشور در رتبه دوم ضریب نفوذ اینترنت قرار دارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه در دولت تدبیر امید شاخص ضریب نفوذ 25 درصد رشد داشت، افزود: پهنای باند پنج گیگ ورودی استان در سال‌های گذشته بود که در سال 94 و در تاریخ امروز 43 گیگ پهنای باند در اختیار اپراتورها قرار دارد.

طهماسبی تعداد سیم کارت‌های در اختیار مردم مازندران را بیش از 6 میلیون قطعه اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از 3 میلیون سیم کارت در استان فعال است، بیش از 98 درصد جاده‌های مازندران در پوشش تلفن همراه است.

مدیرکل فناوری اطلاعات مازندران با اعلام اینکه 2 هزار و 11 روستای استان از خدمات تلفن ثابت بهره‌مند هستند، گفت: 700 روستا از خدمات تلفن «جی‌.اس‌.ام» برخودار هستند و در 900 روستای استان نیز خدمات اینترنت ارائه می‌شود.

وی به افزایش 25 درصدی ضریب نفوذ اینترنت، توسعه «جی‌.پی‌.ار .اس» و «تری‌جی» و نیز نصب «فورجی» در برخی شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: میزان ضریب نفوذ اینترنت و شبکه همراه در استان در ماه‌های آینده افزایش پیدا می‌کند.

طهماسبی خاطر نشان کرد: افزایش 6.5 درصدی مشترکان تلفن ثابت، رشد هفت برابر پهنای باند واگذاری شده استان و افزایش 64 درصدی تعداد واحدهای پستی ارائه کننده خدمات الکترونیک از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه فناوری اطلاعات مازندران است.

 

منبع:خبرگزاری فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.